O říjnových víkendech si mohli Pražané v okolí Hostivaře a Vršovic v nočních hodinách všimnout pozoruhodné stavební akce (foto č. 1): tým Martina Štávy z divize 5 prováděl noční betonáž.
Šlo o rekonstrukci nosné konstrukce železničního mostu mezi ulicemi U Vršovického hřbitova a u Slávie, která proběhla v rámci Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – uzel Eden. K betonáži se přistoupilo o víkendu a v nočních hodinách (9.00–4.00) z důvodu, že jde o frekventovanou komunikaci s provozem MHD. Vytížení autobusů je v noci nižší. Beton dodávala firma TBG Metrostav, přičemž klíčový materiál na místo dopravilo zhruba 20 autodomíchávačů (foto č. 2). Při akci bylo využito čerpadlo betonu Putzmaister M 36 m (foto č. 3).
Po transportu čerstvé betonové směsi na staveniště jsou z každého autodomíchávače odebrány vzorky a porovnávají se vlastnosti dodané směsi s požadovanými parametry. V případě shody je beton pomocí „koryta“ nalit do násypky betonpumpy (foto č. 4), která materiál dopraví na místo ukládky (foto č. 5). „V bednění je beton zpracováván za pomoci ponorných vibrátorů tak, aby bylo dosaženo požadované kvality povrchu viditelných ploch na betonované konstrukci,“ shrnuje vedoucí projektu Martin Šťáva a dodává, že na uzlu Eden probíhají práce na výstavbě nového podchodu na již zmiňovaném mostě a pokládka kanalizace. Stavba je rozdělena podle výluk do tří etap, I. etapa (NK C mostu a cca 2/3 podchodu včetně rampy na 2. nástupiště) probíhá v současné době a bude ukončena do konce roku 2018.
Zdroj: Noviny Metrostavu